CRM-software voor scheepsbouw

Geplaatst op

We kijken naar klantrelatiebeheer in de scheepsbouw: belangrijke functies, interfaces en nog veel meer.

Bedrijven in elke branche kunnen profiteren van het gebruik van bedrijfssoftware. De eisen verschillen echter sterk van branche tot branche. Daarom willen we hieronder expliciet enkele belangrijke functies van bedrijfssoftware voor de scheepsbouw onder de loep nemen. De focus moet liggen op CRM-systemen.

Wat is CRM?

Om dit te doen, moeten we echter eerst de volgende vraag beantwoorden: Wat is CRM? De drie letters “CRM” zijn een acroniem voor Customer Relationship Management. In dit land wordt klantrelatiebeheer ook wel klantrelatiebeheer of soms klantenzorg genoemd. Enerzijds is dit de consequente focus van een bedrijf op de eigen klanten. Anderzijds gaat dit ook hand in hand met het systematisch inrichten van alle klantrelatieprocessen in een bedrijf. CRM-systemen helpen bedrijven om al deze processen digitaal in kaart te brengen. Binnen de software wordt een digitaal beeld gecreëerd van alle klantrelatieprocessen, dat op dit punt kan worden beheerd en geoptimaliseerd. Daarnaast hebben moderne CRM-systemen tal van mogelijkheden om processen te automatiseren, zodat de middelen waarover het bedrijf beschikt zo efficiënt mogelijk kunnen worden ingezet.

Integraties met ERP en POS-systeem

Om het volledige potentieel van elke bedrijfssoftware te kunnen ontplooien, moet deze volledig kunnen worden geïntegreerd in de bestaande IT-infrastructuur. Hiervoor zijn interfaces en verbindingen nodig. Op het gebied van klantrelatiebeheer bijvoorbeeld de koppeling met het eigen ERP-systeem van het bedrijf; de kern van de IT-infrastructuur van een bedrijf; van bijzonder belang. Zo kunnen bijvoorbeeld medewerkers van de klantenservice op elk moment informatie verstrekken over de actuele status van een project. Tegelijkertijd kunnen binnenkomende bestellingen direct naar het ERP worden doorgestuurd voor verdere verwerking via het CRM-systeem. Ook in de scheepsbouw is een koppeling met het document management systeem (DMS) relevant. Hierdoor zijn belangrijke documenten zoals bouwplannen vanaf elke locatie in te zien. In andere sectoren, zoals de detailhandel, is een aansluiting op een kassasysteem belangrijker, omdat hier met name het verkooppunt (POS) van belang is.

CRM-functies voor scheepsbouw

Op functioneel niveau staat projectmanagement op het gebied van CRM op de voorgrond. Veel scheepsbouwbedrijven werken op projectbasis. Met name bij grote bedrijven moeten meestal meerdere projecten tegelijkertijd worden gecoördineerd. Een CRM-systeem met geïntegreerd projectbeheer helpt deze bedrijven om alle lopende projecten bij te houden, deadlines te halen en zo de hoogst mogelijke klanttevredenheid te garanderen. Ook kunnen beschikbare middelen zo doelgericht mogelijk in het kader van het project worden ingepland. Ook hier is een koppeling met het eigen ERP-systeem voordelig om een ​​naadloze informatie-uitwisseling te garanderen.

PerfectView

De CRM-markt is zowel groot als divers. Om deze reden is het voor veel bedrijven niet eenvoudig om een ​​geschikt systeem voor hun eigen doeleinden te vinden. Een van de systemen die op de markt verkrijgbaar is, is PerfectView. Het bedrijf biedt haar klanten een passende oplossing voor de kerngebieden CRM, verkoop, marketing en klantenondersteuning. Geïnteresseerden hebben ook de mogelijkheid om het systeem gratis te testen.

Gerelateerde berichten

Over ons

We nemen je mee op een rondvaart langs ideeën. Lees onze artikelen hiervoor.

Contactgegevens

Via info @ waterlelie-rondvaart.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden